Vinst!!

Har varit och tittat på Elfsborg-Djurgården med familjen. Och tro det eller ej det blev vinst, 2-1 blev det och det var ingen mindre än Anders Svensson som gjorde båda målen. Det var lite kallt sen mot slutet för vi stod upp i skuggan, så man säger ju inte fel till den varma bilen. Det är så fruktansvärt roligt att stå med mamma och kolla för hon ska alltid heja mest och sjunga med i alla låtar, även dom hon inte kan. Men det är underbart, en trogen supporter.


Svag för choklad

Jag älskar choklad hur mycket som helst. Och här på jobbet säljer jag ju godis och man blir ju lagom sugen på att bara ta och äta hela tiden. Men det kan jag ju inte göra. Ni genom att bara kolla på bilderna blir man ju sugen tycker jag. Tänk er då att sitta här i timmar och bara få titta på det. Sjukt jobbigt!


At work

Sitter här på jobbet och tar det lugnt. Idag händer det inte så mycket. Har sålt en banan på ungefär två timmar. Då får man försöka slå ihjäl tiden på något annat sätt och det gör jag med hjälp av tidningar och lite let's dance tittande på avstånd. Snart ska jag även gå ner och göra i ordning salen där nere så att den blir fin och inte så dammig.


Den där tjejen

Den här tjejen är helt otrolig, ena dagen är hon en enhörning och andra dagen äger hon en pistol. Det är såklart Erika som jag pratar om. Alla dess olika fantasifigurer som hon kan komma på är helt otroligt.

En bild på Erika och hennes pistol på matten.


Vilket väder!

Men måste ju bara älska vädret idag. Tog en promenad hem från bussen (stationen) det var riktigt härlig. Behövde inte oroa mig för att jag skulle ha för lite på mig utan det var nästan tvärt om. Det vore ju underbart ifall denna värmen hade kunnat hålla i nu till sommaren.

Sitter här ute på våran trappa och bara njuter av solen. Det är verkligen härligt! Vill att pappa ska komma hem också så att vi kan åka iväg och övnings köra lite innan jag ska iväg och träna.

Min utsikt just nu.


Matte

Idag på matte lektionen var alla ovanligt duktiga. Och verkligen jobbade. Men ju längre tiden gick desto sämre blev det. Vilket resulterar till bilden på Joel och Johan här nere. Ni är väl för Goa!


Klocka

Idag pryder denna fina klocka min arm, den är enkel och passar till det mesta ifall man vill liva upp sina kläder lite. Jag är inte så mycket accessoarer men en klocka, ett halsband och ett armband är det som jag brukar använda mig av och så klart vita pärlörhängen. Denna klocka kommer från jet set och den finns i flera olika färger, med eller utan stenar. Jag tycker den är stil ren.


Keso och hallon

Jag har börjar tycka om keso och hallon väldigt mycket nu det senaste. Så fort jag får chansen så vill jag ha det. Smakar så himla gott tillsammans. Ni som inte har provat så rekommenderar jag detta starkt. Det är så fruktansvärt enkelt också, bara att värma hallonen och lägga i lite keso. Snabbt och smidigt.

Är äntligen klar med min bokanalys också. Den blev på 550 ord så 50 ord för mycket men jag kunde inte korta ner den mer så det får hon ta.


Mot Branäs

Nu blev ni allt lurade av rubriken. Jag ska alltså inte åka till Branäs. Men Ellen min söta lilla kompis är på väg till Branäs just nu. Jag önskar att hon får en bra lång helg med mycket sol och mycket snö. Men det blir det säkert.
Vi som är kvar här i skolan tror jag kommer klara oss. Eller det är klart att vi gör annars hade det ju varit konstigt. Men ha det så bra Ellen!!

Min vackra vän.


Samhällskunskap

Jippie!! Samhällskunskap nu på morgon och vi titta på en intervju som är inspelad. Torsdag morgon kan ju inte börja segare. När man titta ut över klassrummet sitter alla med sina mobiler eller gör något annat. Nästan ingen tittar.

Hade nutidsfrågor innan han startade filmen och jag tror faktiskt att det gick ganska bra. Elin och Erika är väldigt insatta i filmen.


Nya byxor

Som ni vet så köpte jag ett par nya byxor igår på gina tricot. De är i samma modell som mina gröna som jag älskar så. Dom kommer jag nog att bära nästan hela tiden. Jag har så svårt för att hitta jeans som verkligen passar mina ben i längden, för jag är varken lång eller kort. Någonstans mitt emellan. Men dessa är perfekta. Vill bara använda dom hela tiden.

Kanske slänger upp en dagens lite senare ifall jag hinner med det. Måste skriva klart en bokanalys idag för den ska in ikväll och jag har inte börjat. PANIK! Men det löser sig.

Bilderna är ganska orättvisa hur byxorna ser ut men tog dom snabbt med mobilen innan jag åkte till skolan.


Påväg hem

Nu sitter jag på tåget påväg hem från Borås. Tog en snabbis in på Gina och fick med mig ett par jeans hem. Det är i samma modell som mina gröna så jag vet att dom kommer passa mig utmärkt. Prova dom ju i affären för säkerhetskull med såklart. Och konstigt nog så lyste solen i Borås även fast den sakta höll på att gå ner.

Nu när jag kommer hem är det snabbt hem och byta om till fotbollsträning. Får hoppas att jag hinner äta något innan också så att jag orkar. Men det löser sig.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3379263/images/2012/pic_195927416.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3379263/images/2012/pic_195927416.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3379263/images/2012/pic_195927716.jpg" class="image">


Call me maybe

När låten call me maybe kommer går Elin loss och kör järnet!!

Go Elin!


Fika paus

Onsdag idag och den längsta dagen på hela veckan. Men så kommer ju den där fika pausen som vi alla har längtat efter. Idag köpte jag och Ellen fika till oss och Erika och Elin. Det var mycket uppskattat! (Tror jag).

Så här glada är Ellen, Elin och Erika när dom får fika.


Policy statment

Någon som förstår det här med policy statment? Själv tycker jag att det är jätte svårt. Hittar ingen fakta om vad mitt land tycker. Ingenting fungerar!! Och när man frågar någon så vet dom knappt själva. Blir så frustrerad när det inte går som jag vill.

Nu mat så att jag blir lite piggare och kanske hittar lite mer motivation!


Fotboll

Har precis kommit hem från min fotbollsträning. Det gick ganska bra, känner att mina ben och skott vill inte riktigt göra så som jag vill att dom ska göra men jag antar att det kommer. Eller tränarna säger att det gör det men just nu är jag tveksam till det.

Nu back to desperate!!!


Klädställning

Har tyckt ett tag nu att det är fruktansvärt snyggt med en klädställning som står framme i rummet och med kläder på som passar till inredningen. Nu är det ju så att jag äger ingen klädställning men funderar på att köpa en ganska snart, har sett en från ikea som kostar under hundralappen. Vilket är ett fruktansvärt bra pris. Till den tänkte jag silvriga galgar. Tror faktiskt att det kan bli riktigt snyggt. Nu får är det bara att hoppas att jag göra något åt det så snart som möjligt. Tänker mig lite så som på bilden där nere.

Nu är det över

Nu är det över och det känns så skönt. Att slippa tänka på det mera. Det gick ganska bra tror jag. det känndes som att det gick bra så vi får lita på magkänslan. Nu är det bara den den ***** boken som jag måste läsa klart och skriva en bokanalys. Men det fixar jag nog imorgon kanske, eller får nog börja lite idag iallafall.
Nu tillbaks till Ellen DeGeneres Show.

Längtar till sommaren då jag får gå med bara ben och bara ha det gött.

Nu kör vi

Nu är det snart dags, Talet som jag ska hålla. Jag är faktiskt inte så nervös som jag trodde. Det kommer att gå bra, det vet jag. Jag uppdaterar er efter talet hur det har gått. Det är bara att ta det lugnt och prata på. Det kommer gå bra.


Coolt eller?!

När jag tog ett liten paus i mitt övande på talet så pillade jag lite på mitt hår och fick fram en ganska cool frisyr (vilket jag själv tycker iallafall). Jag la allt åt sidan och så tog jag en liten slinga och vira den runt och runt sen satta jag fast en tofs längst ner och då höll det sig. Är något som jag tänkte prova att ha till skolan på kanske torsdag ifall det passar sig och då får jag gör det lite bättre så att resten av håret inte hänger så löst. Men det fixar vi.


Svenska tal

Nu är jag äntligen klar med mitt svenska tal som jag ska hålla imorgon. Det är faktiskt en bra känsla som jag har. Det är bara att köra på utan att vara nervös. Det är ju trotts allt för såna som jag har gått i samma klass med i snart ett läsår.

Talet som jag håller pratar jag om vänskap och mina vänner. Hur underbara dom är och hur en vän ska vara. Det känns riktigt bra. Kommer att lägga mig med ett leende på läpparna idag.

Ska även visa två bilder imorgon så jag tänkte visa dom här. Var rädd om dina vänner.


Sommar

Idag känns det som att det är sommar ute. Men inte kan jag vara ute och njuta av detta för jag måste sitta inne och skriva klart mitt tal som jag ska hålla imorgon. Jippie!! Eller inte. Hoppas att jag kan skriva klart det snabbt så att jag och pappa kan ut och övningsköra lite med. Tycker det är så sjukt kul!

Men bara för att jag ska sitta inne och skriva på mitt tal får ni en bild på miniräknaren när den också tycker att det är fel.


Alice

Sitter här i skolan och så kommer Alice och frågar ifall jag inte ska blogga? Jo, men visst! Klart att jag ska och Alice ska få vara med på ett kort. Nu är det dags för spanska. (tråkigaste lektionen ever)

Min vackra vän.


Våffeldagen

Idag är det Våffeldagen och jag har inte ätit en enda våffla!! Panik? Nej, jag klarar mig. Hinner ju inte äta våfflor när jag jobbar så då får jag äta annat gott och det är precis vad jag har gjort. En guld nougat, fruktansvärt gott måste jag säga. Nu tänker ni väl jävlar vad tjock hon är med tanke på allt som jag och mina vänner åt igår. Men då har ni fel! Här är det igen som är tjock heller. Äter precis vad jag vill när jag vill.

Lever livet och älskar det!


Läsare

Är det inte underligt hur mycket man kan göra med hjälp av facebook eller fb som det brukar förkortas. Jag la upp en länk till min blogg och vips så hade jag jätte många läsare. Hur kul som helst nu är det bara att hoppas att några försätter att följa mig.

Sitter och drömmer lite om min skor som jag ska införskaffa innan jag dör. Är dom inte snygga? Blir helt galen bara av tanken att jag kommer ha dom på mina fötter någon gång!!


At work

För er som inte redan vet det så jobbar jag på Danskompaniet i Skene. Det är en dansskola där jag står i deras café. Det är inte alltid sådär jätte mycket folk och då blir det ju såklart inte så mycket att göra. Så här sitter jag på en stol vid kassan och väntar på att någon ska komma och handla något. Hoppas, hoppas, hoppas.

Idag jobbar jag till 7 då jag väntar på Catrin och åker med henne hem. Det blir lite långtråkigt sen mot slutet med då får jag börja städa, plocka undan från borden och lite så.

Så här ser det ut där jag jobbar.


Igår kväll

Hade verkligen en jätte mysig kväll/ natt med Goa tjejer. Det måste verkligen göras om snart!! Vi prata, åt, prata, åt igen och bara umgicks en dålig film hann vi se med. Dansa och sjöng gjorde vi också!

Igår kändes det som att jag inte skulle behöva äta på flera dagar men det vet vi ju alla att det måste man. Men herre Gud vad mycket vi åt. Kommer en bild på allting.

Själv tanken var att vi skulle ha det som i en amerikans film ni vet. Och det kändes nästan lite som det med. Vi satt i pyjamas och bara flöta ifall man får uttrycka sig så. Jävlar vad gött det var!

Lite bilder från igår. Tack till er underbara tjejer!!


Dagens

Idag har jag på mig gröna byxor från Gina, tröja från Hollister, jacka Kenza 9, skor palladium och väska från Wilma här i Kinna.

Nu iväg mot Ellen för mys med Goa tjejer. Uppdaterar med under kvällen annars så ses vi imorgon!


Basket

Kan väl inte säga att jag är ett fan av basket. Men nu har jag precis tittat på min lillebror när han och hans lag har spelat. Inte så där jätte roligt kanske, men vad gör man inte för lilleplutten!

Nu ska jag ut och övningsköra för första gången!! Wiee spännande!


Paket

Pappa har varit i Glasgow och kom hem inatt. Han har varit borta i en vecka och ifall jag ska vara ärlig har det knappt märkts av. Nä, vad hemsk jag känner mig med det har gått så himla fort. När jag och min lillebror var mindre hade han alltid köpt med sig något hem från varje resa. Nu när är större känner han att det inte behövs.

Men idag nät jag vakna så står det en påse utanför min dörr med Hollister på. Oj tänkte jag har han köpt något där. Och det hade han en vit piké tröja fick jag. Ni ska få några smyg bilder på den så kanske det blir en bild på hela min outfit lite senare idag.

Tack pappa!


Inspiration

Bilder från Weheartit.

Vilket väder!

Vilket väder vi har här i lilla Kinna idag!! Man blir så glad av det, det får verkligen dagen att bli snäppet bättre plus att det är fredag vilket innebär helg. Idag blir det en hemma kväll och imorgon är det jobb och sen mys hon Ellen med Elin och Erika.

Skippar träningen idag i hopp om att bli bättre och för att jag vill spela matchen på söndag. Får kurera mig med te och honung så att det onda i halsen går bort iallafall.

Nu ska jag fortsätta att skriva på mitt tal som jag ska hålla på tisdag, hoppas att det kommer gå bra.

Bjuder på en bild av golfbanan som såg så fin ut när jag gick hem innan idag.


Sjuk

NEJ, jag är ännu sjukare än vad jag har varit de andra dagarna!!! Snuvan bara rinner och halsen gör ont. Vad är detta? Jag som inte har varit sjuk på jag vet inte hur länge som helst. Ville bara ligga kvar i sägen och sova hela dagen.

Tur att det är fredag iallafall! Idag får en sommar bild göra min dag!

Saknar Ängskolan.



Hagabadet

Ligger här helt utvilad och avslappnad efter massagen som jag precis har fått. Det var så sjukt skönt, man vill bara ha mer och mer och mer. Hon som gav mig det var verkligen duktig!!

Nu ligger jag och mamma och vilar och sen blir det nog en liten sväng på stan om vi hinner.

Det är något som gör att bilderna inte
Vill komma upp så får ta tag i det problemet sen när jag kommer hem.


New day!

Idag är det en ny dag och det känns som att det kommer bli en toppen dag!!
Slutar tidigt idag vilket vill säga 10.55 och efter det så kommer mamma och hämtar mig och vi ska åka in till Göteborg till hagabadet och få massage, bada och bara ta det lugnt. Hoppas att vi hinner gå i lite affärer också.

Hoppas ni får en lika bra dag som mig.

Idag trotsar jag även mitt skoskav och hoppas att det ska gå bra!


Ritplatta

Idag på medieproduktionen skulle jag och Erika rita på en platta och så kom det in direkt i datorn. Erkänn coolt!!! Vi blev helt paffa allihopa, sen när vi skulle rita blev det ju inte riktigt så som vi hade tänkt oss. Det var skit svårt rent utav sagt!! Sträcken blev sneda och det var svårt att se vad det skulle föreställa så det får bli mer övning på det. Var riktigt roligt att få prova på iallafall.

Så här ser plattan ut.


Dagens

Jeans-Levis, tröja-Nolita, jacka- Kenza 9, skor-Converse, sjal-Bijoux by Us och halsband-Thomas sabo

Skit dag

Idag har varit en riktigt jobbig dag. Har bara gått runt och tänkt en massa vilket jag inte borde göra för jag blir bara nere då.

Det är svårt att vara glad i ett sånt här läge som jag är i nu. Visst jag skrattar och så om något är roligt men innerst inne är det bara inte bra. Nä, men nu ska inte bloggen bli så nere.

Vi hörs när jag är på bättre humör.


Sjuk

NEJ, det första som jag känner när jag vaknar är att jag har ont i halsen och känner mig allmänt slö. Vill verkligen inte blir sjuk!

Tur att det är en kort dag så jag kan åka hem och vila och hoppas att det blir bättre. Ska på hälsosamtal hos skolans sjuksyster nu på morgonen och då ska jag äntligen få reda på hur lång jag verkligen är.

Puss och kram


Det blir bra


Och med detta säger jag godnatt!


Grattis mamma!


Idag är det min mammas födelsedag. När man ska berätta för folk vad ens föräldrar heter så blir det alltid lite konstigt när jag säger att min mamma heter Gullan, alla frågar vad heter hon egentligen och då är det bara för mig att säga att hon verkligen heter det. (onödig fakta, men men)

En mamma är något som alla har vare sig man vill det eller inte. Ibland bråkar man men för det mesta är man sams eller iallafall jag och min mamma. Så därför ger jag henne en grattis hälsning här på min blogg.

Nu sitter jag annars och väntar på lite gäster som ska komma, har precis gjort i ordning på mitt rum och känner mig hel nöjd. Precis som mamma är med sin påsk dukning som hon har dukat med idag.

Ännu en gång Grattis Mamma, tack för att du finns!

Mammas dukning..


Måndag morgon

Nu sitter jag här i skolan måndag igen, det är en ganska lång dag men det ska vi nog klara av.
Idag är det även min mammas födelsedag så då säger vi grattis till henne.

Blir en liten smyg titt på min outfit som jag Har idag med.


Last night

Låter bilderna tala för sig själva, en riktigt lyckad kväll!!

Tack Matilda!


Match dags


Sitter här på jobbet och laddar upp inför matchen som går av stapeln klockan 13.00. Det är final i markcupen och vi ska möta Hus.

Själv spelar jag i IFK örby i både fc laget som är som ett b-lag och ibland tränar jag med a-laget. Men idag är matchen med fc laget.

Önska oss lycka till!


Börja blogga

Nu är det ju så att jag hade tänkt att börja blogg. Jaha tänker ni då en till blogg att behöv läsa.. Men så är det.

Jag heter Hanna och är 16 år (fyller 17 i september, jippie! ) det är ett par av mina kompisar som bloggar och jag läser ganska många andra bloggar så varför inte börja själv? Jag kommer skriva om mitt liv, vad som händer och sen kommer vi nog att få in lite som kg har köpt nu det senaste och vad som komma skall.

Hoppas ni gillar det!


Matte!!

Nu sitter jag här på matten och det är dags för den årliga matte bilden på Ellen, Elin och Erika. Det är en rolig sak som jag själv har kommit på, varje matte lektion får dom vara med på ett kort vare sig det är snyggt eller inte.

Take care
Hanna


RSS 2.0